האו"ם מסכם שנה: 14 גינויים נגד ישראל, 4 נגד שאר העולם

ההחלטות האחרות - נגד איראן, רוסיה, צפון קוריאה ומיאנמר • ארגון זכויות אדם: "ישראל - שעירה לעזאזל"

"קו אנטי ישראלי". העצרת הכללית של האו"ם, צילום: רויטרס

העצרת הכללית של האו"ם נעלה בסוף השבוע את פעילותה לשנת 2021, וגם השנה ישראל זכתה למטר גינויים והחלטות שליליות מעל ומעבר, וללא שום פרופורציה, ביחס למדינות אחרות.

שני הגינויים האחרונים התקבלו ביום שישי בעזרת הרוב האוטומטי שיש באו"ם נגד ישראל. בהחלטה אחת, המתייחסת לאירוע משנת 2006, הביע מזכ"ל האו"ם "דאגה מכך שישראל לא הכירה באחריותה לכתם הנפט" שנוצר מול חופי לבנון ולא הבהירה כיצד בכוונתה לפצות את ממשלת לבנון על כך.

החלטה שנייה מגנה את ישראל על "ניצול המשאבים הטבעיים של הפלשתינים, והגולן". יצוין כי הנוסח לא מזכיר את הפעילות של חמאס למימון בניית מנהרות טרור במקום בנייה מחדש של תשתיות שנהרסו; זיהום סביבתי הנגרם משריפת צמיגים פלשתיניים; הרס החי והצומח באמצעות בלוני הצתה ועפיפונים; סירוב לפתח את משאבי המים ולטפל בביוב, ועוד.

בסך הכל, גם השנה קיבלה העצרת 14 החלטות נגד ישראל. זאת בשעה שנגד 194 המדינות האחרות בעולם העצרת קיבלה ארבע החלטות גינוי בלבד. מדובר בגינויים נגד צפון קוריאה, איראן, מיאנמר והפעילות הרוסית בחצי האי קרים. מנגד, טיוטת גינוי למשטר הסורי, בשל הפשעים נגד האנושות שביצע, נדחתה.

בארגון זכויות האדם UN Watch ביקרו בחריפות את האו"ם. "ההסתערות על ישראל בשטף של החלטות חד־צדדיות היא סוריאליסטית", אמר הלל נוייר, מנכ"ל UN Watch. "זה אבסורד שבשנת 2021, מתוך כ-20 החלטות של העצרת הכללית של האו"ם שמבקרות מדינות, 14 מהן - 70 אחוז - התמקדו במדינה אחת בודדת: ישראל. אל תטעו: מטרת הגינויים המעוותים היא לעשות דמוניזציה למדינת היהודים", הוסיף נוייר.

הילל נוייר, צילום: רויטרס

נוייר מאשים גם את הממסד של האו"ם ולא רק את המדינות החברות בו, בקו האנטי ישראלי."רק אתמול התקבלה החלטה בנושא 'זכות העם הפלשתיני להגדרה עצמית' בהצבעה של 168 מול 5, עם 10 נמנעים. מתוך מאות תביעות להגדרה עצמית ברחבי העולם, נציבות האו"ם בחרה אחת - התביעה נגד ישראל - תוך השמטת התחייבויות פלשתיניות לפרק תשתית טרור לפני הקמת מדינה.

"המתקפה חסרת המידתיות של האו"ם נגד המדינה היהודית מערערת את האמינות של מה שאמור להיות גוף בינלאומי חסר פניות. כאשר העצרת הכללית נכנעת לפוליטיזציה ולבררנות על ידי אפליה לרעה של ישראל, היא מפרה את הבטחת אמנת האו"ם ליחס שווה לכל העמים, גדולים כקטנים", הוסיף נוייר.

הוא הדגיש כי גם מדינות אירופיות שמכנות את עצמן 'ידידות ישראל', השתתפו בחגיגת הגינויים. "צרפת, גרמניה, שבדיה ומדינות אחרות באיחוד האירופי תמכו כמעט בכל 14 ההחלטות שהתקבלו נגד ישראל. אך אותן מדינות אירופיות לא הצליחו להוביל להחלטה אחת של העצרת על מצב זכויות האדם בסין, בוונצואלה, בערב הסעודית, בקובה, בטורקיה, בפקיסטן, בווייטנאם, באלג'יריה או על 170 מדינות אחרות. איפה הדאגה כביכול של האיחוד האירופי למשפט בינלאומי וזכויות אדם?", שואל נוייר, הפועל כבר שנים לחשיפת ההטיה המובנית באו"ם נגד ישראל.

"הפארסה של היום בעצרת הכללית מדגישה עובדה פשוטה: לרוב האוטומטי של האו"ם אין אינטרס לעזור באמת לפלשתינים, וגם לא להגן על זכויות האדם של אף אחד; המטרה של הגינויים הטקסיים החד-צדדיים הללו היא לשעיר לעזאזל של ישראל", אמר נוייר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר